Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – Główny Księgowy

KIEROWNIK MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W ŁĘCZYCY
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE – GŁÓWNY KSIĘGOWY

 

MOPS.110.3.2013
L.dz.906.2013

 

Osoba/instytucja zgłaszająca ofertę:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łęczycy, ul. Ozorkowska 8, 99-100 Łęczyca
Oferowane stanowisko:
Główny Księgowy
Wymiar czasu:
1 etat
Miejsce składania ofert:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łęczycy, ul. Ozorkowska 8, 99-100 Łęczyca – sekretariat

 

WYMAGANIA:
Wymagania niezbędne:
Do konkursu może przystąpić kandydat, który spełnia wymagania określone w art. 54, ust. 2 ustawy o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r Nr 157, poz. 1241 z późn. zm.) z dnia 27.08.2009 r. oraz art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223 poz., 1458 z późn. zm.):

1. posiada obywatelstwo polskie;
2. posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
3. nie był prawomocnie skazany za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo karne skarbowe;
4. spełnia jeden z poniższych kryteriów:
a) ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
b) ukończoną średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
c) jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
d) posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
5. Umiejętność rozliczania projektów współfinansowanych z NSRO.

 

Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem:

 

  1. Biegła znajomość obsługi komputera (Windows, e-mail, pakiet Office- Word, Exel).
  2. Znajomość programów kadrowo-płacowych i programów księgowość budżetowych.
  3. Znajomość zasad księgowości budżetowej w jednostkach pomocy społecznej.
  4. Znajomość przepisów ustaw: o rachunkowości, o finansach publicznych, przepisów samorządowych, o pomocy społecznej, o świadczeniach rodzinnych, o pomocy osobom uprawnionym do alimentów.
  5. Znajomość przepisów z zakresu rozliczeń z ZUS, prawa podatkowego i VAT dotyczących jednostek pomocy społecznej.
  6. Doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej.
  7. Wiedza ogólna z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego i jednostek organizacyjnych, Kodeksu Postępowania Administracyjnego.

 

ZAKRES OBOWIĄZKÓW:
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku obejmuje między innymi:

 

 

 

  1. Prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  2. Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi z rachunków jednostki.
  3. Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
  4. Sprawdzanie wszystkich dokumentów finansowo – księgowych pod względem formalno -rachunkowym oraz ich klasyfikowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie klasyfikacji budżetowej i zasadami rachunkowości i obowiązującą klasyfikacją budżetową.
  5. Prowadzenie kont analitycznych i syntetycznych dla obsługi jednostki zgodnie z zasadami rachunkowości i obowiązującą klasyfikacją budżetową.
  6. Sporządzanie okresowych sprawozdań budżetowych z zakresu wydatków i dochodów w terminach i na zasadach określonych w przepisach odrębnych.
  7. Prowadzenia rozliczeń z US, ZUS (obsługa programu PŁATNIK – rozliczanie składek za pracowników i podopiecznych),
  8. Sporządzanie sprawozdań do GUS,
  9. Sporządzanie list płac z wykorzystaniem programu komputerowego, ewidencja podatków od osób fizycznych, prowadzenie ewidencji osobowego funduszu płac oraz sporządzanie sprawozdań z zatrudnienia i wykonania funduszu płac,
  10. Rozliczanie środków finansowych pozyskanych z dotacji lub konkursów,
  11. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Kierownika jednostki dotyczących prowadzenia rachunkowości,
  12. Opracowywanie planów finansowych oraz bieżąca kontrola jego wykonania,
  13. Sprawdzanie i rozliczanie dowodów księgowych ( kontrola wyciągów bankowych, kontrola raportów księgowych, dekretowanie dowodów księgowych ),
  14. Dokonywanie przelewów.
  15. Kontrola formalno-rachunkowa dowodów do wypłaty,
  16. Bieżąca kontrola kasy i pracy kasjera
  17. Wykonywanie innych nie wymienionych wyżej zadań, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych wydanych przez Kierownika MOPS należą do kompetencji Głównego Księgowego.

 

WYMAGANE DOKUMENTY:

 

  1. List motywacyjny
  2. CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej;
  3. Kwestionariusz osobowy;
  4. Kserokopie dokumentu tożsamości;
  5. Kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje i wykształcenie zawodowe (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
  6. Kserokopie świadectw pracy dokumentujących wymagany staż pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) lub zaświadczenie, w przypadku kontynuacji zatrudnienia.
  7. Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania w pełni z praw publicznych,
  8. Oświadczenie o niekaralności za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo karne skarbowe,
  9. Oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie,
  10. Oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 roku o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 14, poz. 114, ze zm.)
  11. Zaświadczenie lekarskie/oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego stanowiska;

 

 

Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą:

 


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity  Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity  Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.).

 

DODATKOWE INFORMACJE:

 

  1. Wymagane dokumenty należy składać osobiście/korespondencyjnie w sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łęczycy, ul. Ozorkowska 8, 99-100 Łęczyca w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – Główny Księgowy” Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łęczycy, w terminie do dnia 29.04.2013r. do godz. 11.00.
  2. Dokumenty dostarczone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane, (decyduje data wpływu do jednostki).
  3. Postępowanie kwalifikacyjne przeprowadzi komisja powołana przez Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łęczycy.
  4. Zakwalifikowani kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej.
  5. Z regulaminem naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Łęczycy można się zapoznać. Przedmiotowy regulamin znajduje się w siedzibie Ośrodka tj. Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Łęczycy mieszczącym się przy ulicy Ozorkowskiej 8.
  6. W przypadku gdy w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w MOPS w Łęczycy, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6% pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowiskach urzędniczych, z wyłączeniem kierowniczych stanowisk urzędniczych, przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znalazła się wśród 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych według poziomu spełniania przez nich wymagań niezbędnych i wymagań dodatkowych określonych w ogłoszeniu o naborze. Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa pkt 6 (przedmiotowego Ogłoszenia – dodatkowe informacje), jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
  7. Informacja o wyniku konkursu będzie umieszczona na stronie internetowej BIP Gminy Miasto Łęczyca tj. www.bip.leczyca.info.pl  oraz na tablicy informacyjnej w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Łęczycy.
  8. Dokumenty kandydatów, którzy nie spełnili wymagań formalnych będą zwracane na wniosek i odbierane osobiście przez zainteresowanych za pisemnym potwierdzeniem.
  9. Dodatkowych informacji udziela Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łęczycy (tel. 024 721 23 71)

 

 

Łęczyca, dn. 18.04.2013r.

 

  Kierownik
Miejskiego Ośrodka Pomocy
Społecznej w Łęczycy


Iwona Porczyńska