KIEROWNIK MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W ŁĘCZYCY
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE – GŁÓWNY KSIĘGOWY
MOPS.110.3.2013
L.dz.906.2013
Osoba/instytucja zgłaszająca ofertę:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łęczycy, ul. Ozorkowska 8, 99-100 Łęczyca
Oferowane stanowisko:
Główny Księgowy
Wymiar czasu:
1 etat
Miejsce składania ofert:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łęczycy, ul. Ozorkowska 8, 99-100 Łęczyca – sekretariat
WYMAGANIA:
Wymagania niezbędne:
Do konkursu może przystąpić kandydat, który spełnia wymagania określone w art. 54, ust. 2 ustawy o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r Nr 157, poz. 1241 z późn. zm.) z dnia 27.08.2009 r. oraz art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223 poz., 1458 z późn. zm.):
1. posiada obywatelstwo polskie;
2. posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
3. nie był prawomocnie skazany za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo karne skarbowe;
4. spełnia jeden z poniższych kryteriów:
a) ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
b) ukończoną średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
c) jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
d) posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
5. Umiejętność rozliczania projektów współfinansowanych z NSRO.
Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem:
- Biegła znajomość obsługi komputera (Windows, e-mail, pakiet Office- Word, Exel).
- Znajomość programów kadrowo-płacowych i programów księgowość budżetowych.
- Znajomość zasad księgowości budżetowej w jednostkach pomocy społecznej.
- Znajomość przepisów ustaw: o rachunkowości, o finansach publicznych, przepisów samorządowych, o pomocy społecznej, o świadczeniach rodzinnych, o pomocy osobom uprawnionym do alimentów.
- Znajomość przepisów z zakresu rozliczeń z ZUS, prawa podatkowego i VAT dotyczących jednostek pomocy społecznej.
- Doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej.
- Wiedza ogólna z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego i jednostek organizacyjnych, Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
ZAKRES OBOWIĄZKÓW:
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku obejmuje między innymi:
- Prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi z rachunków jednostki.
- Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- Sprawdzanie wszystkich dokumentów finansowo – księgowych pod względem formalno -rachunkowym oraz ich klasyfikowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie klasyfikacji budżetowej i zasadami rachunkowości i obowiązującą klasyfikacją budżetową.
- Prowadzenie kont analitycznych i syntetycznych dla obsługi jednostki zgodnie z zasadami rachunkowości i obowiązującą klasyfikacją budżetową.
- Sporządzanie okresowych sprawozdań budżetowych z zakresu wydatków i dochodów w terminach i na zasadach określonych w przepisach odrębnych.
- Prowadzenia rozliczeń z US, ZUS (obsługa programu PŁATNIK – rozliczanie składek za pracowników i podopiecznych),
- Sporządzanie sprawozdań do GUS,
- Sporządzanie list płac z wykorzystaniem programu komputerowego, ewidencja podatków od osób fizycznych, prowadzenie ewidencji osobowego funduszu płac oraz sporządzanie sprawozdań z zatrudnienia i wykonania funduszu płac,
- Rozliczanie środków finansowych pozyskanych z dotacji lub konkursów,
- Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Kierownika jednostki dotyczących prowadzenia rachunkowości,
- Opracowywanie planów finansowych oraz bieżąca kontrola jego wykonania,
- Sprawdzanie i rozliczanie dowodów księgowych ( kontrola wyciągów bankowych, kontrola raportów księgowych, dekretowanie dowodów księgowych ),
- Dokonywanie przelewów.
- Kontrola formalno-rachunkowa dowodów do wypłaty,
- Bieżąca kontrola kasy i pracy kasjera
- Wykonywanie innych nie wymienionych wyżej zadań, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych wydanych przez Kierownika MOPS należą do kompetencji Głównego Księgowego.
WYMAGANE DOKUMENTY:
|
Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.).
DODATKOWE INFORMACJE:
|
Łęczyca, dn. 18.04.2013r.
Kierownik
Miejskiego Ośrodka Pomocy
Społecznej w Łęczycy
Iwona Porczyńska